Supervisor till receptionen på Grand Hôtel

    Jobba som Receptionist hos Grand Hôtel Stockholm

      Grand Hôtel är ett klassiskt landmärke mitt i centrala Stockholm. Som ett av Skandinaviens ledande femstjärniga deluxe hotell kombinerar Grand Hôtel en rik historia med ständig utveckling och förfining. Hotellet har idag 273 rum, varav 34 är sviter. Den mest spektakulära är Prinsessan Lilian sviten på hela 330 kvm. Här finns dessutom sex restauranger; Verandan, Terrassen och Cadierbaren samt Mathias Dahlgrens restauranger, ett förstklassigt spa samt 24 konferens- och festvåningar. Lokalerna rymmer två till över 1000 personer, där de historiska Vinterträdgården, Spegelsalen och Bolinderska Palatset kompletteras med nya, modernt inredda, lokaler. Bakom kulisserna kan vi stoltsera med en floristavdelning, egen tapetserarverkstad, styck bod, kallskänk, konditori och olika á la carte-kök samt vinkällare och Room Service. 

    Grand Hôtel är en plats där personalen gör skillnad och tillsammans skapar vi, med passion och stolthet, minnesvärda upplevelser för våra gäster. Grand Hôtel är ett helägt dotterbolag till Investor AB och det enda hotellet i Sverige som är med i Leading Hotels of the World.  

    Tjänsten som Supervisor innebär bland annat sedvanliga arbetsuppgifter i vår hotellreception. Du är arbetsledare för ditt skift och har full kontroll på vad som händer under ditt arbetspass och kommande period. Som Supervisor vägleder man receptionisterna och stöttar i svåra situationer som kan uppstå. Att ha en beslutsfattande person på varje arbetspass är ett måste i hotellets reception - där är du en oerhört viktig person! 

    Som person ska du ha en genuin känsla för service och ett stort intresse för våra gäster. Du måste vara ansvarsfull, flexibel och där vana att arbeta under en tidvis mycket högt tempo är en fördel – snabba beslut fattas dagligen. Vi vill att du obehindrat talar och skriver svenska och engelska. Ytterligare ett språk är meriterande. Du har tidigare erfarenhet som hotellreceptionist samt god erfarenhet av hotellsystemet Opera.

    Tjänsten är en tillsvidare anställning, 100 %. Arbetstiden är efter rullande schema och lönen är enligt avtal med 6 mån provanställning. Lön och tillträde enligt ök. Vill Du veta mer om tjänsten, 

    vänligen kontakta Ass. Front office Manager Albin Buhre på albin.buhre@grandhotel.se.  Sista ansökningsdag 31 mars. Intervjuer sker löpande. 

    Mer om det här jobbet

    • Varaktighet: Tillsvidare
    • Arbetstid: Heltid
    • Lön: Enligt överenskommelse

    Sök det här jobbet